lauantai 7. syyskuuta 2013

Semana pasada

Hola!

Nyt arkeen alkaa tulla jo rutiinia. Oon koulussa 13.20 asti, sitte kotiin syömään, käymään jossain kavereiden kans tai urheilemassa, ja illalla opiskelua ja chillausta. Viime viikon perjantaina en mennytkään sille mun luokkalaiselle kaupungin ulkopuolelle, kun mut kutsuttiinki toiselle kaverille tohon viiden korttelin päähän.Olin alunperin tosi väsyny ja nukuinkin sitte pari tuntia ennen ku menin sinne kahentoista jälkeen. Oli tosi kiva ilta, meitä oli joku 15-20 tanssimassa ja pitämässä hauskaa. Mua kyllä ärsytti, ku en osaa espanjaa tarpeeks hyvin et voisin liittyä keskusteluihin kunnolla.

Lauantaina mentin meijän perhetutuille muutaman muun perheen kans. Käytiin kattomassa auringonlasku läheisen joen rannassa ja mentiin sitten talolle juomaan kahvit ja matet. Perheen mun ikänen tyttö Isa, ja hänen poikaystävä Agustin opetti (lue: yritti opettaa) mua tanssimaan cumbiaan, joka on sellanen lattarimusiikkityyli jota kuunnellaan kaikkialla täällä (aika harva tykkää esim housesta, joten sitä ei kuule missään kun menee ulos). Ne kaikki biisit kuulostaa ihan samoilta ja niihin on vaikee tanssia. Pitäis osata heiluttaa lantiota silleen hienosti, ja kaikki jotka on vähänkään nähny mua tanssimassa osaa varmaan kuvitella miten se sitte sujuu :D Sovittiin kumminki Isan kanssa et mennään yhessä ulos nyt lähiaikoina.

 Siellä oli sairaan kaunista! Kesällä ihan paratiisi
 Yo, Vicky y Aitii


 Pummin taas jonku toisen paidan...
Mateo ei halunnu kävellä matkaa takas talolle niin se änkes takakonttiin

 Sunnuntaina mentiin taas mummille syömään, jonka jälkeen skypetin Lindan, äitin ja Tommin kans ekan kerran mun lähdön jälkeen. Mulla iski viime viikolla jonkulainen kulttuurishokki, niin oli kiva nähä, et kotona on kaikki hyvin ja vaihtaa kuulumiset. Samaan aikaan Sanya, Vale ja perheen äiti tuli yllärinä meille käyttämään nettiä, ku niillä oli pari päivää joku ihme ongelma niiden kotiverkon kans. Ei me hirveesti juteltu, ku mä skypetin ja ne muut datas kans ku viimestä päivää :D Sunnuntaina oli tosi lämmintä, niin menin lenkille vielä illalla. Se oli ehkä virhe, ku seuraavana päivänä kuulin neljältä ihmiseltä, että ne oli nähny mut täyteen ahdetulla ramblalla...

Tää viikko meni tosi nopeesti ohi, ja mul on vaikeuksia muistaa, mitä tein. Keskiviikkona suostuin menemään mun luokkalaisen kans kahelle eri tanssitunnille. Eka oli tunti jazzia, ja sitten sellasta ku dancehall, joka on sairaan vaikeeta ja oudon näköstä mut niiiiin hauskaa :D Saatan jopa alkaa noloilemaan tästä eteenpäin siellä joka viikko hahah !
Torstaina mentiin Sanyan kans kiertelemään pääostoskadulle ja vanhaan kaupunkiin ennen espanjantuntia. Istuttiin jonku aikaa mäkissä juttelemassa, koska täällä ne on tosi viihtysiä ja siistejä, ja on paljon parempi valikoima. Ei oo todellakaan nii räkäsiä ku Suomessa.

Tässä miltä dancehallin pitäis näyttää

Maistoin "garrapiñadaa", eli tollasia sokerijutulla kuorrutettuja pähkinöitä
Pitihän meijän vähän leikkiä turisteja.. Tää on Ciudad Vieja:n porttien edessä olevalta Plaza Independencia:lta

Perjantaina mentiin testaamaan yhtä kuntosalia tässä lähellä, jonne meen nyt varmaanki tekee sopimuksen lähipäivinä. Illalla Sanya oli kutsunu mut sen kaverin Vickyn synttäreille Pradon kaupunginosaan, missä Sanya ite asuu. Tulin alkuillasta suoraan yhelle Camilalle, missä Vale ja Sanya jo oli. Sieltä mentiin taksilla sinne tilaan, jossa ne synttärit oli, ja lopulta Sanyalle yöks. Nää synttärit oli sellaset, että kaikki sukulaisetkin pikkulapsista vanhuksiin oli mukana. Meitä oli yhteensä ehkä joku 75, joista 3/4 oli Vickyn kavereita. Samana iltana oli Uruguay-Peru matsi, ja katottiin se tottakai siellä sellaselta isolta screeniltä. Nää ottaa jalkapallon niin tosissaan et melkeen naurattaa ku kattoo niiden reaktioita pelin aikana. :D Oli tosi hauskaa, ja tutustuttiin paljon uusiin ihmisiin. Mulla ei oikeen oo kuvia eiliseltä, mutta niitä varmaan ilmestyy facebookiin, josta voin kopioida tänne :D
Tänään oon vaan laiskotellu ja katellu sarjoja netflixistä, ku ulkona sataa ja ukkostaa. Ja tein myös ekan kerran täällä ollessa suomalaista ruokaa! Tein makaronilaatikkoa äitin ohjeen mukaan, mikä onnistu ihan hyvin, ja nää tykkäs siitä(tai ainaki niin ne väitti).

 Löysin yhen kelvollisen kuvan! Yo, Camila y Sanya
Tadaa!

 Tänään vietän varmaanki vaan koti-illan, sen verran väsyny oon eilisestä ja koko viime viikosta. Mun piti muuten tehä torstaina mantsantunnilla lyhennelmä jostain UPM Botniaan liittyvästä artikkelista espanjaks, kun muut teki koetta :D 80 minuutin tunnista meni 60 minuuttia pelkkään artikkelin kääntämiseen, ja loput 10 about kolmen lauseen kirjottamiseen.

Besos, Nelli 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti